روش های نگهداری از پنجره دوجداره

درکارخانه های صنعتی تولید کننده پنجره دوجداره UPVC  و پنجره آلومینیومی ترمال بریک ، طراحی ، تولید و نصب درب و پنجره دوجداره با نهایت دقت و ظرافت انجام می پذیرد تا طول عمر و کارایی آن در بالاترین حد ممکن باشد.
با این وجود رعایت برخی از نکات باعث می شود کارایی و طول عمر این درب و پنجره ها در حد بیشینه خود باقی بماند .
این نکات بدین شرح  است:
– قطعات مکانیکی درب و پنجره دوجداره نیازمند روغن کاری در بازه های زمانی بلند مدت هستند تا در نهایت راحتی خود باقی بمانند ، روغن کاری باید توسط روغن های رقیق موجود مثل روغن چرخ خیاطی انجام شود.
– به منظور دوام بیشتر لاستیک های درزگیر  درب و پنجره دوجداره , چند ماه یکبار  آنها  را با پارچه ای  حاوی صابون مایع تمیز کنید ، این عمل نرمی و انعطاف و تمیزی لاستیک ها را در پی خواهد داشت.

–  از نزدیک کردن شعله مستقیم آتش, مثلا آتش جوشکاری و … به درب و پنجره دوجداره باید خودداری شود.
– برای تمیز کردن  درب و پنجره دوجداره می توانید از مخلوط  آب و صابون  استفاده کنید  که باعث  می شود درب و پنجره دوجداره به خود گرد و غبار نگیرند.
– اگر پس از نصب درب و پنجره دوجداره ، هنوز فعالیت های اجرایی ساختمان باقی مانده است  باید لیبل روی درب و پنجره جدا نشود تا از آسیب به آنها جلوگیری شود.
– در هنگام فعالیت های بازسازی از قبیل نقاشی، تعویض در و پنجره قدیمی و … لازم است تا روی درب و پنجره دوجداره را با پوشش مناسبی پوشاند تا آسیبی به پنجره ها نرسد.
– در صورت آلوده شدن درب و پنجره دوجداره لازم است تا به دقت پنجره را تمیز کرد تا وجود این مواد موجب کدر شدن سطح پنجره نشود.

–  تغییرات آب و هوایی در طی فصول و تغییرات ابعادی مصالح ساختمانی بر اثر انبساط و انقباض ممکن است موجب شود یراق آلات درب و پنجره دوجداره از رگلاژ خارج شود که با تنظیم مجدد به حالت اولیه باز خواهند گشت.

–  در صورتی که  هنگام  کندن لیبل ها ، آنها  به  درب و پنجره  چسبیده  بودند، می توان  به سادگی  از یک سشوار برای دمیدن به درب و پنجره دوجداره استفاده کرد و سپس لیبل ها را به راحتی جدا نمود.