کفپوش و پارکت

در این مقاله قصد داریم در خصوص کفپوش و پارکت به شما توضیحاتی دهیم . همچنین کفپوش و پارکت را با هم مقایسه کنیم.

کفپوش PVC FLOORING

در مورد کفپوش لازم می دانیم به این نکته اشاره کنیم که در بازار  به هر پوششی که  برای کف مورد استفاده قرار می گیرد، کفپوش اطلاق نمی شود. در واقع متریال اصلی کفپوش ها پلی ونیل کلراید یا PVC  می باشد، همچنین از یک لایه رنگی طرح دار یا دکوراتیو، یک لایه محافظ شفاف و پوشش محافظ در برابر UV نیز تشکیل شده اند. لایه دکوراتیو ظاهری شبیه چوب طبیعی و طرح هایی مشابه پارکت دارد. امروزه انواع متفاوتی از کفپوش ها وجود دارندکه با توجه به کاربرد های آن در محیط های مختلف استفاده میشود. هنگام انتخاب کفپوش باید الگوهای رفت و آمد و کاربرد آن مکان را در نظر گرفت. در مکان های پر رفت و آمد از کفپوش های سخت و بادوام تر و در مکان های کم رفت و آمد از کفپوش های تزئینی استفاده می شود. این محصولات کف اتاق را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می دارند و اشیای بلوری و چینی نیز در برخورد با آنها به راحتی شکسته نمی شوند .کفپوش پی وی سی در دو نوع تایلی و رولی تولید می شود، ضخامت کفپوش ها نیز معمولا ۲ یا ۳ میلیمتراست که کفپوش های ۲ میلیمتری بیشترین کاربرد را دارند؛ در مورد نصب کفپوش نیز باید بگوییم که پس از زیر سازی (در صورت نیاز) با چسب صنعتی مخصوص به کف چسبانده می شود.

خصوصیات کفپوش ها

  • عایق حرارتی و ضد حریق هستند
  • ضد آب و قابل شستشو می باشند
  • دوام بسیار زیاد و خاصیت ارتجاعی خوب
  • طرح و رنگ متنوع و طرح های چوبی برجسته دارند

پارکت لمینیت LAMINATE  PARQUET  FLOORING

پارکت لمینت نام عامیانه ی لمینیت است، در زبان انگلیسی اصولا به هر چیزی که از چند لایه تشکیل شده باشد لمینیت می گویند. لمینت کف از چهار لایه تشکیل شده است:

  • لایه زیرین که از یک لایه ملامینه ضد آب تشکیل شده است.
  • لایه دوم مغز اصلی می باشد که از جنس HDF  )الیاف چوب فشرده (Hard Density Fiberboard  است.
  • لایه سوم طرح یا تصویری است که به عنوان طرح پارکت لمینت مشاهده می شود.
  • لایه چهارم لایه رویی است و از ملامینه شفاف می باشد، این لایه ضد آب، ضد خش (با AC نمایش داده می شود) و نسوز می باشد.
  • پارکت لمینت ها معمولا در ضخامت های ۸ – ۱۰ و ۱۲ میلیمتر تولید می شوند، پارکت لمینت های ۸ میلیمتری بیشترین استفاده را دارند.

پارکت لمینت ها به کف اتاق چسبانده نمی شوند ، بلکه توسط شیارهایی که کلیک نام دارند و دور تا دور لمینت ها وجود دارد ، به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می شوند . افزایش سطح کار ، باعث بیشتر شدن وزن لمینت های در هم قفل شده می شود و همین وزن ، یکی از عوامل نگهدارنده لمینت ها بر روی کف بدون استفاده از چسب می باشد.

به علت عدم استفاده از چسب در نصب پارکت لمینت ها ، کف اتاق صدمه نمی بیند. به عنوان مثال اگر کف اتاقی سنگفرش باشد و روی آن لمینت اجرا شود، اگر بنا به دلایلی بخواهیم پس از مدتی لمینت ها را جمع کنیم، بدون اینکه کوچکترین آسیبی به سطح سنگ زیرین وارد شود، این کار را می توانیم انجام دهیم. بدین ترتیب پارکت لمینت ها را می توان تا چندین بار پس از نصب جمع آوری و مجددا در محلی دیگر نصب کرد.
پارکت لمینت ها به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها پهن می شود ، پس از اجرای کامل ، تا حد زیادی از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می کنند. فوم زیر پارکت لمینت ها علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و برودت نیز می باشد.

لمینیتها نسبت به آب بسیار مقاومتر از پارکت های چوبی قدیمی هستند.
لمینیتها نسبت به اجسام نوک تیز بسیار مقاومتر از پارکت های قدیمی هستند.
سرعت نصب و اجرای پارکت لمینت بسیار بالاست . به طور میانگین یک واحد با مساحت ۱۰۰ متر مربع در یک روز الی یک روز و نیم اجرا می شود.
پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارد و همان لحظه که نصب به اتمام می رسد ، پس از نظافت ، می توان وسایل را روی آن چید.
بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر مصالح ساختمانی مانند سنگ و سرامیک و … می باشد.

مقایسه پارکت و کفپوش

  • کفپوش از جنس PVC و پارکت از جنس چوب می باشد.
  • از نظر ظاهر و ابعاد، تایل کفپوش و پارکت تقریبا به یک اندازه هستند.
  • کفپوش پس از نصب، قابلیت کندن و نصب مجدد در فضایی دیگر را ندارد.
  • به علت اینکه پارکت از جنس چوب است راه رفتن روی آن احساس بهتری را به انسان می دهد.
  • ظاهر کفپوش پی وی سی کاملا شبیه پارکت بوده و فرق چندانی با هم ندارند و تفاوت اصلی در متریال آنهاست.
  • نصب کفپوش نسبت به پارکت زمان بیشتری می برد، پارکت به صورت کلیک نصب می شود اما کفپوش نیاز به چسب دارد.
  • کفپوش ها را معمولا در فضاهای اداری و تجاری استفاده می کنند که نیاز به شستشوی مداوم است. در منازل مسکونی معمولا در آشپزخانه ها و راه پله ها که احتمال ریزش آب همواره وجود دارد نصب می شود، ولی پارکت معمولا برای کف پذیرایی و اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از نظر قیمت، کفپوش از پارکت ارزانتر است اما به دلیل گرانتر بودن هزینه نصب و زیر سازی، نهایتا قیمت تمام شده کفپوش و پارکت بسیار به هم نزدیک است.
  • کفپوش PVCو پارکت عایق حرارتی هستند و کف اتاق را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می دارند و اشیای بلوری و چینی نیز در برخورد با آنها به راحتی شکسته نمی شوند .

شباک صنعت تولید کننده پنجره دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی ترمال بریک است و سفارشات شما را با بهترین قیمت و در کوتاه ترین زمان آماده خواهد کرد.