نمای کرتین وال

نمای کرتین وال در واقع نوعی از نمای شیشه ای است که در آن به جای استفاده از فریم آهنی از پروفیل آلومینیوم استفاده می شود. نما در این حالت به صورت مشبک است و تلفیقی از آلومینیوم و شیشه است.
در واقع می توان گفت که نمای کرتین وال یکی از زیباترین نماهای است که بسیار مدرن است. به دلیل بکار فتتن شیشه و آلومینیوم در نمای کرتین وال، این نما ویژگیهای منحصر به فردی دارد که کاربردهای آن را افزایش داده است.
نمای کرتین وال کاملا بصورت صنعتی ساخته می شود. همچنین شرایط نصب آن طوری است که در مقابله با زلزله و نشت های احتمالی ساختمان در مواقع اضطراری انعطاف پذیری بالایی دارد.
جالب است بدانید که این نما بصورت تماما آلومینیومی طراحی و اجرا می شود.
همچنین این نما در انواع فریم لس و فیس کپ ساخته و اجرا می شود.
در سیستم نمای کرتین وال سطح مقطع پروفیل آلومینیوم بزرگ است. همین امر سبب شده که این نما مقاومت بالایی داشته باشد. به علاوه نیازی به شبکه بندی جهت زیرسازی نما نمی باشد.
پروفیل به وسیله پلیت که با پیچ های لوبیایی داخل آن قابل رگلاژ است به ساختمان اتصال می یابد.
نمای کرتین وال جزع نمای های خشک و تهویه شونده است و نسبت به نسل قبل که مشکلات آب بندی و هوابندی دارد، زیباتر است.

لامل چیست ؟

لامل در واقع اسنراکچر آلومینیومی نمای کرتین وال است که همان پروفیل های آلومینیومی است که شیشه بر روی آن سوار می شود. لامل ها در نمای کرتین وال شامل دو بخش افقی و عمودی هستند که لامل های افقی ترنسم نام دارند و به لامل های عمودی مولیون می گویند.
معمولا سایز طولی لامل افقی را کمتر از لامل عمودی در نظر می گیرند. اینکار را به این دلیل انجام می دهند که بیشترین بار شیشه بر روی لامل های عمودی باشد.

اما برخی طراحان و معماران سایز این دو را یکسان در نظر می گیرند و با اینکار سطح زیبایی بصری نمای ساختمان را از داخل افزایش می دهند.
البته در برخی موارد نیز جهت استحکام بیشتر لامل ها از آهن استفاده می کنند.

نکته ای که دراین جا قابل گفتن است اینکه استراکچر آلومینیومی لامل کرتین وال قابلیت نصب متریال های دیگر پوششی از قبیل ورق آلومینیوم کامپوزیت و یا با محاسبات سازه ای نمای سرامیکی را نیز را دارد.

شباک صنعت تولید کننده پنجره دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی ترمال بریک با بهترین کیفیت و در مدت زمانی کوتاه
منتظر نظرات و پیشنهادات شما خواهیم بود.