درب ضد سرقت فلزی

 

 

درب ضد سرقت فلزی، یکی از بهترین درب های ضد سرقت موجود در بازار است که امروزه رواج خیلی زیادی دارد. این درب همان طور که از نامش نیز پیداست، جنسی فلزی دارد و به شدت مقاوم و مستحکم است. اما متاسفانه جنس های چینی و بی کیفیت به قدری در بازار زیاد شده اند که نمی توان به سادگی دست به انتخاب زد و خیلی راحت یک درب ضد سرقت فلزی خریداری کرد.

متاسفانه این درب های غیر مرغوب، به قدری مقاومت پایینی دارند که نمی توان نام ضد سرقت روی آن ها گذاشت و با کمی فشار دادن اهرم های آن، می توان به راحتی آن ها را باز کرد. تمامی ابزار و یراق موجود در این درب های ضد سرقت نیز بی کیفیت و چینی هستند.
به همین دلیل است که توصیه می کنیم همواره برای خرید درب ضد سرقت فلزی، به سراغ برندهای معتبر و فروشگاه های خوش سابقه بروید.

اما چند نکته راجع به درب ضد سرقت فلزی:

این درب ها معمولا از سه جهت بررسی می شوند: روکش چوب آن ها، میزان برجستگی درب و یراق آلاتی که در آن به کار رفته است. طبیعی است که هر چقدر این سه فاکتور، با کیفیت تر باشند، قیمت درب ضد سرقت نیز بالاتر خواهد رفت.

مثلا اگر درب ضد سرقت شما کنده کاری و برجستگی نداشته باشد، قیمت ارزان تری خواهد داشت. هم چنین جنس چوب رویه ی آن نیز اگر از چوب های گران قیمتی مثل گردو باشد، طبیعتا درب شما گران تر خواهد بود.

در ضمن، اگر یراق آلاتی که در درب خود به کار گرفته اید از جنس های با کیفیتی مثل برنج و استیل باشند، باز هم در قیمت موثر خواهد بود.

با این مقدمه به سراغ ویژگی های درب ضد سرقت فلزی می رویم و بررسی می کنیم که چرا باید از این درب ها برای محیط منزل یا کار خود استفاده کرد. با ما همراه باشید.

خصوصیات درب ضد سرقت فلزی

یکی از اصلی ترین خصوصیات این درب های ضد سرقت فلزی این است که ساختار نشکن و سخت دارند. هیچ سارقی به هیچ طریقی نمی تواند قفل این درب ها را بشکند و به زور وارد شود. بنابراین می توانید از بابت ضربه و ورود غیر مجاز آسوده خاطر باشید.

یکی دیگر از ویژگی های طلایی درب ضد سرقت فلزی این است که سیستم قفل خودکار دارند. به این معنی که اگر بعد از ترک منزل فراموش کردید که درب را قفل کنید، بعد از مدتی خود درب قفل می شود.

از خصوصیات منحصر به فرد این درب ها این است که فقط و فقط با کلید خود باز می شوند و هیچ کلید دیگری قادر به باز کردن آن ها نخواهد بود.

می توان روی این درب های ضد سرقت، دوربین های الکترونیکی و چشمی نصب کرد. سپس این دوربین ها را به اینترنت وصل نمود و به این ترتیب نظارت کاملی بر محیط پشت در خواهید داشت.درب های ضد سرقت فلزی، به شدت در برابر آتش و حرارت مقاوم هستند و ضد حریق به حساب می آیند. هم چنین عایق صوتی نیز می باشند.

باید بدانید که روکشی که روی درب های ضد سرقت فلزی کشیده می شود از جنس چوب است و به همین خاطر زیبایی خیلی خوبی به محیط و دکوراسیون داخلی منزل شما می دهند.

می توان اینگونه درب های فلزی را در شکل های تک لنگه و دو لنگه ساخت. همه چیز به نیاز و سلیقه ی مشتری بستگی دارد.بیشتر مواقع برای روکش چوب این درب های فلزی ضد سرقت، از چوب های راش، پی . وی. سی یا لامینوکس استفاده می شود.

دقت داشته باشید که پروفیل درب ضد سرقت فلزی، حتما از بهترین متریال ها ساخته شده باشد و کیفیت بالایی داشته باشد. اگر استانداردهای بین المللی نیز داشته باشد، خیلی بهتر خواهد بود و قطعا می توانید از کیفیت و مرغوبیت درب ضد سرقت فلزی خود اطمینان داشته باشد.

نکته ی دیگری که در این درب های ضد سرقت فلزی می توان مشاهده کرد، کیفیت ابزار و یراق استفاده شده در آن هاست. البته این نکته بستگی به برند درب مورد نظرتان دارد اما معمولا ابزار و یراق ساخت ترکیه، کیفیت خیلی خوبی دارند. اگر ساختار درب ضد سرقت یک پارچه باشد، امنیت و مقاومت آن بیشتر خواهد شد و به این ترتیب ورود غیر مجاز را غیر ممکن خواهد کرد.

چارچوب درب ضد سرقت فلزی نیز که معمولا از جنس چوب هستند، بسیار مقاوم و مستحکم می باشند. سایز این چارچوب ها ممکن است در ضخامت های 14 و 18 میلی متری عرضه شوند.

به برخی از این درب های ضد سرقت فلزی، درب ضد دیلم می گویند. به این معنی که با استفاده از دیلم نمی توان آن ها را باز نمود و مقاومت خیلی خوبی دارند. ضخامت ورق داخلی این درب های ضد دیلم، عموما 1.5 میلیمتر خواهد و به شکل کرکره ای یا سرتاسری عرضه می شوند.

هر چقدر که اصول مهندسی در ساخت درب ضد سرقت رعایت شود، ایمنی و مقاومت درب نیز بالاتر می رود و در نتیجه کیفیت بالاتری خواهد داشت. پس دقت داشته باشید که همواره به سراغ برندهایی بروید که از بابت کیفیت آن ها اطمینان خاطر دارید.

در نهایت باید بگوییم که این گونه درب ها توسط ابزارآلات جوشکاری خیلی پیشرفته ساخته می شوند تا به این ترتیب اتصالات محکم و قوی ای داشته باشند.

درب ضد سرقت فلزی برای فضای خارجی

یکی از اصلی ترین مکان هایی که از درب ضد سرقت فلزی استفاده می شود، مکان های خارج از محیط بسته و بیرونی است. چرا که مقاومت اینگونه درب های ضد سرقت در برابر آفتاب و رطوبت بالاست. باید دقت داشته باشید که رنگ روی این درب های ضد سرقت، باعث عدم نفوذ آب و اشعه های مضر خورشید به داخل بافت در می شود.

تشخیص درب ضد سرقت ایرانی از چینی

همان طور که در ابتدای متن گفتیم، متاسفانه جنس های چینی در بازار ایران به وفور پیدا می شوند و اگر نتوانید درست تشخیص بدهید ممکن است که به جای درب ضد سرقت ایرانی، درب چینی نصیبتان شود. یکی از اصلی ترین راه های تشخیص این نوع درب های چینی این است که رنگ متفاوتی دارند.

رنگ این درب ها، در کوره و مثل کاغذ دیواری روی درب چسبیده می شود. به همین دلیل است که هیچ گونه مقاومت خوبی در برابر نور آفتاب ندارد و اگر آسیب ببیند، باید آن را دور بریزید چرا که راهی برای اصلاح آن نیست.

اما درب ضد سرقت فلزی ایرانی، به خوبی در برابر آفتاب مقاومت می کند، چرا که از رنگ الکترواستاتیک استفاده می کند که در برابر نور خورشید مقاوم است.

طرح و رنگ درب های ضد سرقت فلزی

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که درب هایی با رویه فلزی دارند این است که تنوع رنگ آنها پایین است. چرا که برای مقاوم کردن آن ها در برابر نور خورشید و آب، باید از رنگ های سفید و قهوه ای استفاده کرد که به این ترتیب تنوع آن ها کاهش پیدا می کند اما این مشکل را می توان به سادگی با روکش های چوبی برطرف نمود. به این ترتیب می توان هر طرح و رنگی که تمایل داشته باشیم را به درب فلزی اضافه کنیم.

نکته ی مهم در انتخاب یک درب ضد سرقت فلزی این است که حتما مقاومت آن در برابر ضربه، نور خورشید و رطوبت سنجیده شود.

هم چنین نباید فراموش کرد که ابزار و یراق به کار رفته در درب ضد سرقت فلزی نیز بسیار مهم می باشند. بنابراین نباید آن ها را نیز دست کم گرفت.

خرید درب ضد سرقت فلزی

نمی توان نظر قاطع و مشخصی در مورد قیمت درب ضد سرقت فلزی ارائه داد چرا که بر اساس آن چه در این مطلب گفتیم، تنوع جنس و رنگ های این درب ها زیاد است و نمی توان قیمت مشخصی تعیین کرد.

علاوه بر این برندها و مارک های زیادی در بازار موجود هستند که بر اساس کیفیت خود قیمت مشخصی را عرضه می کنند.
اما به طور کلی در صورتی که تمایل به خرید یک درب ضد سرقت فلزی دارند یا نیازمند ابزار و یراق آن می باشید، گروه صنعتی شباک صنعت بهترین مرجع شما می باشد. تمام اجناس موجود در این وب سایت با ضمانت کیفیت ارائه می شوند.

درب ضد سرقت فلزی یا چوبی؟کدام؟

یکی از اصلی ترین نکاتی که به هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه داشته باشید این است که برای کدام محیط می خواهید از آن استفاده کنید؟ اگر می خواهید از درب ضد سرقت در محیط داخلی استفاده نمایید، بهترین انتخاب شما یک درب ضد سرقت چوبی است. اما اگر درب شما رو به محیط خارجی است؛ توصیه می کنیم درب ضد سرقت فلزی را در نظر داشته باشید.

در نهایت این که هر کدام از این درب ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. باید دقت داشته باشید که در کدام محیط و برای چه هدفی، درب ضد سرقت را می خرید. هم چنین باید حواستان باشد که با محیط و دکوراسیون داخلی منزلتان نیز تطابق و هماهنگی را داشته باشد.