درب ضد سرقت ایرانی

 

درب ضد سرقت

 

زمانی که بحث از تولیدات داخلی می شود، همه فورا فکر می کنند که قرار است با جنس های بی کیفیت و نامرغوبی رو به رو شوند که به هیچ کاری نخواهند آمد. اما واقعیت این جاست که اجناس ایرانی به دور از جنجال و هیاهو، رو به روز در حال پیشرفت هستند.

در این میان مصالح ساختمانی و کالاهای مربوط به خانه مثل درب ضد سرقت، پیشرفت چشمگیری داشته اند. در حال حاضر بازار درب و پنجره، پر از اجناس بی کیفیت چینی است که به سختی می توان نام درب ضد سرقت روی آن ها گذاشت. نه کیفیت قابل قبولی از لحاظ چارچوب و لولا دارند و نه به اندازه ی کافی استحکام لازم را دارند.

ضد سرقت

جنس های ترک نیز در درب ضد سرقت ممکن است قیمت خیلی بالایی داشته باشند که طبیعتا خرید آن ها را برای خیلی از افراد دشوار و سخت می کند. به همین خاطر است که درب ضد سرقت ایرانی بهترین گزینه ای است که می توانید در اختیار داشته باشید.

متاسفانه هنوز که هنوز است درصد زیادی از موجودی بازار، درب های ضد سرقت ترک یا چینی است که در سال های اخیر وارد کشور شده است. اما در حال حاضر، برخی از شرکت های ایرانی توانسته اند با وارد کردن قطعات درب ضد سرقت، خود دست به تولید این محصول بزنند و کیفیت نهایی آن ها نیز بسیار قابل قبول و خوب است.

این درب های ضد سرقت ایرانی، دقیقا مشابه نمونه های خارجی هستند با این تفاوت که قیمت خیلی پایین تری دارند و قابل استفاده برای تمام قشرهای جامعه است.

در ضد سرقت

بهترین مارک درب ضد سرقت ایرانی

اما زمانی که صحبت از برندهای ایرانی درب ضد سرقت می شود، باید به برخی از بهترین برندهای موجود در بازار نیز اشاره کنیم که محبوبیت خیلی زیادی توانسته اند پیدا کنند. با ما همراه باشید تا به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کنیم:

امروزه شرکت های تولیدی بسیاری هستند که اقدام به تولید درب ضد سرقت می کنند و بیشتر آن ها نیز کیفیت لازم را دارا می باشند.

شباک

اما برای این که بهترین مارک درب ضد سرقت ایرانی را تشخیص دهید، لازم است که حتما به این توجه داشته باشید که در ساختار آن ها از ورقه ی فولادی استفاده شده باشد. به این صورت می توانید مطمئن باشید که ساختار مستحکم و مقاوم در برابر ضربه دارد.

هم چنین باید لولای آن از جنس خوبی باشد و ابزار و یراق با کیفیتی در آن استفاده شده باشد. هر چقدر که کیفیت این ابزارها بیشتر باشد، احتمالا محصول بهتری خواهد بود.

شرکت های مختلفی در ایران درب ضد سرقت تولید می کنند و نمی توان به یک یا دو تا از آن ها اشاره کرد.

درب شباک

انواع درب ضد سرقت ایرانی

همان طور که گفتیم تولیدی های زیادی اقدام به تولید درب ضد سرقت می کنند. این شرکت ها از چوب ها، رنگ ها و طرح های مختلفی برای ساخت درب ضد سرقت استفاده می کنند و همین مسئله منجر به تولید انواع و اقسام زیادی از درب های ضد سرقت شده است.

اما بهترین نوع درب های ضد سرقت، آنهایی است که از چوب مقاوم و ورقه ی فولادی در ساختار خود استفاده کرده باشند.

خصوصیات یک درب ضد سرقت ایرانی خوب

برای این که بخواهید یک درب ضد سرقت ایرانی تهیه کنید باید به نکات زیر توجه داشته باشید چرا که می توانند به شما در خریدی مطمئن کمک کنند. در واقع یک درب ضد سرقت ایرانی خوب باید ویژگی ها و خصوصیات زیر را داشته باشید:

گرچه تولید درب های ضد سرقت در داخل کشور صورت می گیرد اما اگر بتوان برخی از قطعات آن را از کشورهایی مثل ترکیه وارد کرد، کیفیت بهتری پیدا می کنند. مثلا استفاده از روکش های با کیفیت MDF که از ترکیه وارد شده اند، می توانند کیفیت درب ضد سرقت ایرانی را دو چندان کنند. ضخامت این روکش ها معمولا بهتر است بین 8 الی 10 میلی متر باشد و توسط دستگاه مخصوصی پی وی سی خواهند شد. مدل های این روکش ها نیز بسیار متنوع است و در نتیجه مدل درب های ضد سرقت نیز متنوع خواهند شد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های مربوط به درب های ضد سرقت این است که باید عایق صوتی باشند. برای این که درب ضد سرقت ایرانی شما چنین ویژگی ای داشته باشد، باید یک لایه حرارتی پلی اورتان میان فضای بین روکش ها قرار بدهید تا به این ترتیب عایق صوتی شود. ضخامت این لایه باید حدود 1.5 میلی متر باشد.

شباک صنعت

اصلی ترین وظیفه ی یک درب ضد سرقت این است که بدون کلید نتوان آن را باز کرد. برای این که چنین خصوصیتی به درب مورد نظر داد، باید از شبکه های مشبک و فشرده ی فلزی در داخل ساختار درب استفاده شود تا بعد از قفل شدن درب، لولاهای آن در داخل چارچوب قرار بگیرند و دیگر باز نشوند.

درست است که این محصولات در داخل کشور تولید می شوند اما باید بدانید که یک درب ضد سرقت ایرانی خوب باید بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شود و همه ی ویژگی های مخصوص به آن مانند عایق صوتی، حرارت و ویژگی های ضد سرقت بودن را داشته باشد در غیر این صورت، نمی توان به آن اتکاء کرد.

یکی دیگر از ویژگی های یک درب ضد سرقت خوب، این است که وزن استاندارد و مناسبی داشته باشد. بهترین وزن برای یک درب ضد سرقت، چیزی حدود 95 الی 110 کیلوگرم می باشد. همچنین باید بتوان بر اساس نیاز مشتری، درب مورد نظر را تولید کرد. خوشبختانه بیشتر تولید کنندگان ایرانی می توانند درب ضد سرقت مورد نظر شما را بر اساس سفارشتان، تولید کنند.

درب

بیشتر مواقع سایز استاندارد درب های ضد سرقت، حدود 110 الی 210 سانتی متر است. سایز استاندارد مناسب بازشوها برای درب ضد سرقت، حدود 90 الی 92 سانتی متر است.

همان طور که بارها در طول این متن اشاره کردیم؛ یک درب ضد سرقت مناسب ایرانی، باید از ورق فولادی استفاده کرده باشد. برای این که استحکام این نوع درب ها بالاتر برود، معمولا از نوعی ورقه فولادی از جنس گالوانیزه در دل ساختار درب استفاده می شود تا ضد ضربه شود.

اما از هر چه بگذریم، نمی توان به سادگی از جنس ابزار آلات و یراق درب ضد سرقت گذشت. واقعیت این جاست که امروزه، دیگر کمتر سارقی پیدا می شود که با بیل و کلنگ به جان درب بیفتد. امروزه سارقین از روش های پیچیده تری برای باز کردن درب استفاده می کنند. به همین خاطر است که باید از بهترین یراق آلات موجود برای درب ضد سرقت استفاده کرد.

در حال حاضر برندهای خارجی خیلی خوبی در کشور موجود است ( مثل برندهای داف و کاله که جزو بهترین برند یراق آلات کشور ترکیه هستند و کیفیت خیلی خوبی دارند) که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اما ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا یراق آلات را در کشور خودمان تولید نمی کنیم؟ متاسفانه به خاطر این که دستگاه های تولید یراق آلات، به شدت گران هستند، نمی توان انتظار داشت که تمامی تولید کنندگان دست به خرید آن بزنند. در واقع واردات این یراق آلات از کشور ترکیه، به صرفه تر خواهد بود.گاهی مواقع بهتر است برای استحکام بیشتر درب ضد سرقت، از دو لایه ی ورق گالوانیزه در ساختار درب استفاده کرد.

از دیگر نکاتی که به هنگام خرید درب ضد سرقت ایرانی باید به آن توجه داشته باشید این است که رنگ مرغوبی به آن زده باشند. رنگ های بی کیفیت، مقاومتی در برابر آفتاب و رطوبت ندارند و فوری خراب می شوند و ظاهر درب را زشت می کنند.

هم چنین باید دقت داشته باشید که قفلی که برای درب ضد سرقت خود استفاده می کنید از بهترین برندها باشد. قفل های با کیفیت، کم صدا هستند و به هنگام باز و بسته شدن صدایی نمی دهند. هم چنین به زودی هرز نمی روند و فرسوده نمی شوند. بهترین قفل برای درب های ضد سرقت، که امنیت خیلی بالایی هم دارند، قفل هفت زبانه است.

هم چنین باید از یک سری پین های ثابت استفاده کرد تا از ورود ضربه به درب از رو به رو جلوگیری شود.به طور کلی هر چقدر که ابزار و یراق درب ضد سرقت، با کیفیت و بهتر باشند، درب مطمئن تری و مرغوب تری خواهید داشت. در این میان به دستگیره درب، قفل های شب بند، چشمی ها و…توجه ویژه ای داشته باشید.

شباک

یکی دیگر از نکات کلیدی و بسیار مهم در انتخاب درب ضد سرقت ایرانی این است که حتما از نوار درزگیر دور تا دور درب استفاده شده باشد تا به این ترتیب گرد و غبار یا هوای سرد و گرم وارد یا خارج نشود.دقت داشته باشید که درب ضد سرقت ایرانی خود را از هر تولید کننده ای که تهیه کردید، باید گارانتی معتبر به شما ارائه کند. چرا که برخی مواقع ممکن است نصب درب را به شکل درستی انجام ندهند و به مشکل برخورد کنید.

شباک

 

یک تولید کننده ی درب ضد سرقت، میتواند خدمات مربوط به حمل و نقل درب تا منزل، نصب آن و خدمات پس از فروش را نیز ارائه کند.

در نهایت این که اگر به دنبال بهترین خدمات مربوط به نصب درب و پنجره هستید، گروه شباک صنعت می تواند بهترین انتخاب شما باشد.