بهترین پنجره های دوجداره

خیلی از منابع انرژی تجدید پذیر نیستند و به همین خاطر است که باید در مصرف آنها نهایت صرفه جویی را به عمل آورد و دقیقا به همین دلیل هم هست که وسایل عایق پذیر تا به این حد اهمیت پیدا کرده اند. یکی از بهترین ابزارهایی که برای جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان به کار میرود، پنجره های دوجداره هستند.

اما همان طور که در مطالب گذشته بیان کردیم، پنجره های دو جداره هم مشکلات مخصوص به خود را دارند. مثلا اگر کیفیت خوبی نداشته باشند، ممکن است که دچار بخار گرفتگی بین دو شیشه شوند یا…

در این مطلب می خواهیم بهترین پنجره های دوجداره را با هم بررسی کنیم. اگر تصمیم به خرید پنجره های دو جداره دارید توصیه می کنیم حتما ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

بهترین مارک پنجره دو جداره

اول از هر چیزی باید بدانید که پنجره های دوجداره در دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. قبل از این که پنجره دو جداره خریداری کنید باید ببینید که کدام یک از انواع پنجره های دوجداره برای شما مناسب است. در واقع از همین ابتدا می گوییم که بهترین پنجره دوجداره، مناسب ترین پنجره برای منزل شماست.
اما به طور کلی زمانی که می خواهید یک پنجره دوجداره تهیه کنید باید به برند آن و یا مدلی که دارد، توجه کنید. اساس طبقه بندی پنجره های دوجداره هم همین است.

قبل از این که عزم خود را برای خرید پنجره دو جداره جزم کنید، باید بدانید که در خرید آن چه چیزی حائز اهمیت است. گرچه برندها و انواع زیادی از پنجره های دوجداره در بازار موجود است اما شاید مهم ترین چیزی که باید به آن دقت داشته باشید، برند و مارک پی وی سی موجود در پنجره دو جداره است. معمولا از پروفیل های زیر در ساخت این کالا استفاده می شود:

· Wintech – وین تک
· Vistabest
· Hofman

به طور کلی این سه مارک معروف در پنجره های دوجداره، طرفداران بیشتری دارند. به همین خاطر است که در این مقاله به طور اختصاصی به آن ها پرداخته ایم.

وین تک و ویستابست، دو تا از بهترین محصولات موجود در بازار هستند که کیفیت های متنوعی از آن ها در بازار موجود است. یکی از اصلی ترین نکات به هنگام خرید پنجره ی دوجداره این است که حواستان به اصلی بودن یا تقلبی بودن پروفیل پنجره باشد. گاهی مواقع دیده شده که پروفیل موجود در پنجره، تقلبی است و همین مسئله، مشکلات زیادی را به هنگام نصب به وجود می آورد. به همین دلیل همواره از جاهای معتبری خرید کنید که از کیفیت و اصالت محصولاتشان اطمینان خاطر دارید.

بیشتر بخوانید : طول عمر پنجره دوجداره

تفاوت میان وین تک و ویستابست

در ادامه می خواهیم این دو برند معروف پروفیل پنجره های دوجداره را زیر ذره بین برده و با دقت بیشتری مزایا و معایب هر کدام از آن ها را بررسی کنیم. باید بدانید که پروفیل ویستابست از پروفیل وینتک گران تر است. اما خب رواج و محبوبیت وینتک از ویستابست بیشتر می باشد.
هم چنین ویستابست سنگین تر از وینتک است. البته باید بگوییم که تنوع این دو محصول به قدری بالاست که نمی توان به طور کلی آن ها را قیاس کرد. اما به هر حال دو تا از معروف ترین و بهترین پروفیل های جانبی درب و پنجره دوجداره، همین دو مارک معروف است.

بهترین مدل پنجره دو جداره

زمانی که می خواهید پنجره دو جداره خریداری کنید، قبل از هر چیزی باید از خودتان این سوال مهم را بپرسید که این پنجره را برای کدام یک از بخش های منزل یا محیط کارتان می خواهید. مثلا اگر می خواهید این پنجره را برای آشپزخانه استفاده کنید، بهتر است به سراغ مدل های کشویی یا ریلی بروید که تناسب زیادی با محیط آشپزخانه دارند. گاهی مواقع هم مثلا می خواهید که از این پنجره در محیط سرویس بهداشتی یا حمام استفاده کنید، که در چنین شرایطی، پنجره های دوجداره گرد می توانند بهترین انتخاب شما باشند.

اما نکته ی مهم دیگر در انتخاب یک پنجره ی دوجداره این است که مطمئن شوید، قاب پنجره با خود شیشه ها تناسب دارد و البته این که پنجره ی دوجداره فضای زیادی از محیط را اشغال نمی کند. به هر طریق باید بدانید که انواع خیلی زیادی از پنجره های دوجداره در بازار موجود است که قطعا می تواند پاسخگوی نیاز تمام افراد و سلایق باشد.

بیشتر بخوانید : پنجره دوجداره را ارزان نخرید

کدام خانه، کدام پنجره؟ 

همان طور که گفتیم هر خانه ای پنجره ی مناسب خود را می طلبد. نمی توانید هر پنجره ای را در خانه تان استفاده کنید. اما به هنگام خرید پنجره ی دوجداره لازم نیست نگران این موضوع باشید. پنجره های دوجداره علاوه بر این که در عایق سازی محیط، فوق العاده عمل می کنند، می توانند به زیبایی و دکوراسیون منزل نیز کمک کنند.

خوشبختانه تنوع این محصول به قدری بالاست که می توانید انواع آن را مطابق با سلیقه ی خودتان خریداری کنید. در ادامه می خواهیم به زیباترین و بهترین مدل های پنجره دو جداره اشاره کنیم. با ما همراه باشید تا ویژگی های هر یک از این مدل ها را برشمرید.

پنجره های یو پی وی سی ثابت دوجداره

یکی از ساده ترین و پرکاربردترین پنجره های دو جداره که احتمالا در هر کجایی آن ها را تماشا کرده اید، پنجره های یو پی وی سی ثابت دوجداره هستند. همان طور که از نامشان پیداست، ثابت هستند و از دوجداره شیشه دارند. البته باید بگوییم که در میان تمام انواع پنجره های دو جداره، این مدل به شدت در برابر ورود و خروج سرما و گرما مقاوم است و عایق سازی بی نظیری دارد. هم چنین از ورود گرد و غبار و …نیز جلوگیری می کند.

همچنین قیمت به نسبت ارزان تری هم نسبت به دیگر انواع شیشه ها دارد و عملکرد مثبت و قابل قبولی نیز از خود ارائه می کند.

پنجره یو پی وی سی تک حالته با شیشه دوجداره

بعد از پنجره های دوجداره ی ثابت، قیمت و عملکرد این نوع از پنجره های یو پی وی سی دوم است. اما منظورمان از تک حالته چیست؟ پنجره های ثابت امکان باز شدن را نداشتند اما گاهی مواقع لازم است که پنجره را باز کرده و اجازه بدهید که هوای اتاق تغییر کند که در چنین شرایطی بهترین نوع پنجره دوجداره، همین نوع تک حالته است. این نوع پنجره ها معمولا در یک محور افقی باز می شوند.

قیمت مناسبی دارند و می توانند حسابی دکوراسیون خانه را عوض کنند.

پنجره های دوجداره ی دو حالته

این نوع از پنجره ها همان طور که از نامشان نیز پیداست، در دو حالت باز و بسته می شوند. شما هم می توانید آن ها را به شکل افقی باز کنید و هم عمودی! زیبایی این نوع پنجره ها منحصر به فرد است و می توانند در طراحی مدرن منزل حسابی به چشم بیایند. هم چنین ایمنی خیلی زیادی نیز دارند و اتصالات به کار رفته در آن ها نیز خیلی محکم و ایمن است.

مدل یو پی وی سی با شیشه های دو جداره

این نوع پنجره های دو جداره، بیشتر مواقع در جاهایی نصب می شوند که دسترسی خوبی به نور خورشید ندارند. مثلا بیشتر کاربرد آن ها در پله ها، حمام ها یا توالت هاست. نحوه ی باز و بسته شدن در و پنجره ها به شکل افقی است. می توان آن را از داخل یا خارج باز و بسته هم کرد.

بیشتر بخوانید : نگهداری از پنجره دوجداره

پنجره آکاردئونی دوجداره یو پی وی سی

همان طور که از نامش نیز مشخص است، ساختار این نوع پنجره شبیه به یک آکاردئون است. زمانی که عرض پنجره ای بیشتر از سه متر باشد، این نوع پنجره ها کاملا مناسب خواهند بود. مثلا بیشتر مواقع از آن برای بالکن ها استفاده می شود. استفاده از این نوع پنجره می توانند فضای بالکن شما را کاملا دلپذیر و جذاب کند.

پنجره دو جداره فرانسوی

به دلیل سبک منحصر به فرد این نوع پنجره های دوجداره به آن ها پنجره ی دوجداره فرانسوی می گویند. این پنجره ها را می توان از دو طرف باز کرد و چیزی میان دو جدار ان نیست. طراحی این نوع پنجره هم بسیار زیباست هم کارایی فوق العاده ای در عایق سازی محیط دارند.
از نکات جذاب طراحی این نوع پنجره های دوجداره این است که هر کدام از کرکره ها را می توان در محورهای عمودی یا افقی، باز و بسته نمود.

پنجره فولکس واگنی یو پی وی سی

یکی دیگر از انواع رایج پنجره های دوجداره، پنجره های فولکس واگنی است که سخت افزار به شدت خاص و البته گرانی دارند. به خاطر این که این نوع شیشه شبیه به درب اتومبیل فولکس واگن باز می شوند، چنین نامی روی آن گذاشته اند. در واقع فضای حرکتی این نوع پنجره روی قاب خود، به اندازه 45 درجه است و فضای زیادی را اشغال نمی کند.

عایق سازی آن نیز بی نظیر است و در فصول سرد و گرم سال بهترین جوابدهی برای عدم اتلاف انرژی را به همراه خواهد داشت.

پنجره های قدیمی یو پی وی سی دو جداره

یکی دیگر از انواع پنجره های دو جداره، نوعی قدیمی است از آن است که در سرویس های بهداشتی، اتاق های خواب و …استفاده می شود. در واقع هنوز هم این مدل پنجره ی دوجداره رواج خوبی دارد.

پنجره ی دوجداره کشویی با دو شیشه

یکی دیگر از انواع پنجره های دو جداره، پنجره هایی است که به شکل کشویی باز می شوند. در این نوع پنجره ها، فضای اضافه ای اشغال نمی شود. اما از آن جایی که حرکت پنجره روی یک ریل به خصوص است، بسیار حائز اهمیت می باشد که این ریل ها کیفیت خوبی داشته باشند. علاوه بر این این پنجره را می توان از هر دو طرف باز کرد.

پنجره های گرد دو جداره

الگوی دایره ای در هر طراحی ای منحصر به فرد و زیباست. طبیعی است که پنجره های گرد نیز جایگاه خیلی خوبی در بازار درب و پنجره داشته باشند. ممکن است این نوع پنجره ها هم ثابت و هم متحرک باشند. البته باید بگوییم که تولید پنجره های گرد دو جداره کار ساده ای نیست چرا که خم کردن پروفیل کار راحتی نخواهد بود.

اما اگر تصمیم دارید که جانی دیگر به دکوراسیون خانه تان بدهید، استفاده از این پنجره های دوجداره ی گرد توصیه می شود.باز شدن این نوع درب و پنجره ها نیز به صورت مورب خواهد بود.

پنجره ی دوجداره خلیجی

شاید اگر بخواهیم یکی از زیباترین طراحی های پنجره های دوجداره را نام ببریم، حتما باید به مدل خلیجی اشاره کنیم. این نوع پنجره بیشتر مواقع برای سالن های پذیرایی استفاده می شود. استفاده از آن ها می تواند فضای داخلی خانه را بزرگ تر نشان دهد و علاوه بر این، زیبایی آن جا را دوچندان کند. هم چنین می توان این مدل پنجره را در انواع ثابت و متحرک در بازار پیدا کرد.

بیشتر بخوانید : پنجره دوجداره غیرقابل نفوذ

پنجره قوسی دوجداره

گاهی مواقع ممکن است طراحی پنجره ی خلیجی را کمی تغییر داده و در نهایت به طرح پنجره های قوسی دوجداره برسند. از لحاظ زیبایی، این نوع پنجره ها زیباتر هستند و بر عکس پنجره های خلیجی، لازم نیست که حتما در کنج خانه قرارشان داد. همان طور که از نامشان هم پیداست این نوع پنجره ها دارای یک قوس هستند که شکل دایره ای خمیده دارد. البته باید اشاره کنیم که این نوع پنجره نیز در اتاق پذیرایی استفاده می شود.

خرید پنجره های دوجداره

حالا که با انواع و اقسام پنجره های دوجداره آشنا شدید، باید بدانید که کار خرید خود را از کجا آغاز کنید. گاهی مواقع بهترین راهکاری که در اختیار دارید، خرید آنلاین است. چرا که به سادگی می توانید تمام خصوصیات و ویژگی های پنجره دو جداره مد نظرتان را مطالعه کرده و در نهایت بهترین تصمیم را داشته باشید.

یکی از بهترین وب سایت هایی که می توان جهت خرید پنجره های دوجداره به آن مراجعه کرد، وب سایت شباک صنعت است. شباک صنعت با وجود سال ها سابقه در امور مربوط به پنجره، می تواند بهترین مرجع شما برای خرید، استعلام قیمت و البته راهنمایی باشد.
کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. کافیست با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید و سوال خود را مطرح کنید.