روش ساخت رویه درب قالب گیری شده از کامپوزیت چوب، رویه درب تولید شده از آن و درب ساخته شده با آن

یکی از روش های ساخت رویه درب شامل مراحل تهیه یک تخته کامپوزیت چوبی می باشد. تخته بین صفحات دستگاه پرس گرم قرار می گیرد، صفحات تا دمای کافی برای نرم شدن رزین های موجود در قسمت خالی و در نتیجه نرم شدن قسمت خالی حرارت داده می شوند. فشار کافی برای بسته شدن صفحات اعمال می شود و پس از آن فشار به صورت چرخه ای افزایش می‌یابد تا در نتیجه قسمت خالی را به یک پیکربندی قالب‌گیری شده مناسب برای پوسته درب و در نهایت برای مونتاژ در درب تغییر شکل دهد. سپس قسمت قالب گیری شده از بین صفحات جدا می شود.

درب های توخالی هم در کاربردهای داخلی و هم در بیرون استفاده می شوند. یک درب توخالی ممکن است یک درب هم سطح باشد که در هر دو سطح اصلی تخت یا مسطح است. از طرف دیگر، درب هسته توخالی ممکن است یک در “قالب‌کاری شده” باشد، که دارای یک سری پانل‌های سه بعدی است که در حین تولید در پوسته‌ها شکل می‌گیرند. پوسته های درب قالبی نسبتاً گران هستند، زیرا هزینه سرمایه به دلیل نیاز به قالب، پرس و موارد مشابه بسیار بالا است. از سوی دیگر، پوسته‌های مورد استفاده برای این درب‌ها، نسبتاً ارزان هستند، اما ویژگی‌های زیبایی‌شناختی مورد نیاز مصرف‌کنندگان را ندارند.

بیشتر بخوانید : انتخاب چهارچوب مناسب برای پنجره upvc

بسیاری از درهای توخالی از پوسته درها ساخته شده از مواد کامپوزیت چوب ساخته شده اند. این مواد کامپوزیت چوب ممکن است شامل تخته خرده چوب، تخته پولکی، تخته سخت و تخته فیبر با چگالی متوسط ​​ (“MDF”) باشد. کامپوزیت های چوبی از یک چسب رزینی استفاده می کنند که اغلب یک رزین تنظیم کننده حرارتی است تا الیاف چوب تشکیل دهنده کامپوزیت را به صورت جامد حفظ کند. کامپوزیت های چوبی در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر نیستند، بنابراین درهایی که از چنین پوسته هایی استفاده می کنند ممکن است برای کاربردهای بیرونی مناسب نباشند. اگر مواد کامپوزیت رطوبت را جذب کند، چه به صورت مایع و چه به صورت گاز، ممکن است اجزای درب متورم شوند و درب انحراف پیدا کند. درب های فایبرگلاس و فولادی تمایل به جذب رطوبت ندارند و از این رو بیشتر برای کاربردهای خارجی استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید : درب ام دی اف طبیعی

به دلیل تفاوت هزینه بین یک پوسته تخت کامپوزیت چوبی و یک پوسته قالب گیری کامپوزیت چوبی، تلاش هایی برای تبدیل پوسته های مسطح به پوسته های قالبی انجام شده است. تلاش های قبلی منجر به یک پوسته تجاری قابل قبول درب نشده است، عمدتاً به این دلیل که ظاهر سطح رضایت بخش نیست. تلاش‌های قبلی برای تبدیل یک پوست صاف به یک پوست قالب‌گیری شده به طور کلی منجر به این شده است که پوستی دارای ساختار و ظاهری ترک خورده، آسیب‌دیده یا از نظر زیبایی شناختی ناخوشایند باشد.

بیشتر بخوانید : خرید در و پنجره دو جداره تمام چوب

پوسته‌های قالب‌گیری استاندارد درب از یک حصیر یا چوب نسبتاً ضخیم تشکیل می‌شوند که پس از آن در یک پرس به ضخامت نسبتاً نازکی فشرده می‌شوند. حصیر در مورد MDF خشک یا در مورد تخته سخت دارای آب بسیار بالایی است که نتیجه آن این است که در حین عمل پرس آب به بیرون فشرده می شود. از آنجایی که حصیر در طول عملیات پرس در حالت بسیار انعطاف‌پذیری قرار دارد، پس پوست به‌دست‌آمده دارای ویژگی‌های مشخص و قابل قبولی برای مصرف‌کنندگان است زیرا الیاف چوب می‌توانند به منظور تطابق با قالب جاری شوند. تا حدی به دلیل هزینه‌های سرمایه‌ای بالا برای ایجاد پوسته‌های قالب‌گیری شده، تولیدکننده اغلب به منظور ایجاد حداکثر بازده عملیاتی، نیاز به سفارش فردی برای تعداد زیادی از پوسته‌ها دارد. سفارش‌های کوچک‌تر هزینه‌ی بالایی دارند.

کسانی که در این هنر مهارت دارند متوجه خواهند شد که نیاز به روشی برای ساخت پوسته درب قالب‌گیری شده از کامپوزیت چوبی وجود دارد که اجازه می‌دهد از یک پوسته معمولی استاندارد به عنوان ماده پایه استفاده شود، و در نتیجه یک پوسته درب قالب‌گیری شده دارای این ویژگی است. این ها ویژگی های سطح قابل قبول برای مصرف کنندگان می باشد. با این حال، یک نیاز دیگر در هنر، درب ساخته شده از پوسته درب کامپوزیت چوبی است که مقاومت مناسبی در برابر رطوبت داشته باشد تا درب برای کاربردهای خارجی مورد استفاده قرار گیرد.
یکی دیگر از اهداف اختراع، پوسته درب است که در برابر رطوبت غیر قابل نفوذ است، در نتیجه درب انحراف ندارد و بنابراین برای کاربردهای بیرونی مناسب خواهد بود.