همه ی ما به محیط داخلی منزل یا محل کارمان اهمیت می دهیم و دلمان می خواهد که زیباترین و بهترین وسایل ممکن را برای آن ها تهیه کنیم. هر کسی بسته به سلیقه ای که دارد، دکور منزل خود را می چیند. اما یکی از مهم ترین چیزهایی که در هر دکوراسیونی باید مد نظر داشته باشید این است که از یک سبک و استایل خاص و یکدست استفاده کنید. مثلا نمی توانید آشپزخانه خود را به سبک مدرن کار کنید و بعد تصمیم بگیرید که نشیمن خانه را به سبک بوهمین دکور کنید.

اما در میان تمام وسیله های دکوراسیون، درب ها حائز اهمیت خیلی زیادی هستند. بدون یک درب زیبا و شیک، شاید تمام زحماتی که برای دکوراسیون منزل کشیده اید، به چشم نیاید. بنابراین همواره به انتخاب درب های مناسب و زیبا توجه داشته باشید.

اما در کنار انتخاب یک درب زیبا، همواره باید به بحث ایمنی و استقامت درب نیز توجه داشته باشید. یادتان نرود که کارکرد اصلی و اولیه ی درب ها این است که محیط را از گزند عوامل خارجی ایمن نگه دارند. در صورتی که یک درب مقاومت کافی نداشته باشد، زیبایی آن نیز اهمیتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید : درب ضد سرقت

در میان تمام درب های موجود در بازار، تنها یک درب وجود دارد که علاوه بر ایمنی، بحث زیبایی و شیک بودن را نیز مد نظر قرار داده است. درب های ضد سرقت چند سالی است که بازار را به سلطه خود درآورده اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

در این مقاله می خواهیم به برخی از زیباترین درب های ضد سرقت اشاره کنیم و بگوییم که هر یک از آن ها چه ویژگی هایی دارند. اگر تصمیم به خرید درب ضد سرقت دارید، توصیه می کنیم قبل از هر چیزی این مطلب را مطالعه کنید.

درب ضد سرقت کلاسیک

طرح ها و مدل های کلاسیک هرگز تکراری و قدیمی نمی شوند و هر زمانی که از آن ها استفاده کنید، زیبایی و شیک بودن خود را حفظ می کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد درب های ضد سرقت کلاسیک باید بدانید این است که جنس روکش استفاده شده در آن ها، MDF است. در واقع به خاطر قیمت ارزانی که این درب های ضد سرقت کلاسیک دارند، در پروژه های انبوه سازی استفاده می شوند. قاب این درب ها فلزی است و به همین خاطر مقاومت خوبی دارند. تعداد قفل های درب ضد سرقت کلاسیک 2 و تعداد زبانه ها 3 تا است. بیشتر ابزار و یراق به کار رفته در این درب ها، ساخت ترکیه می باشند اما همه چیز به شرکت ایرانی ارائه کننده ی آن ها برمی گردد.

درب ضد سرقت سری آلپی

یکی از اصلی ترین فرق هایی که درب ضد سرقت آلپی دارند این است که ضخامت روکش آن ها بیشتر است. هم چنین طرح ها و رنگ های درب آلپی تنوع خیلی بالایی دارد. این برند نیز از ابزار و یراق ساخت کشور ترکیه استفاده می کند. یکی دیگر از خصوصیات این درب این است که دارای قفل دیجیتال و چشمی نیز هستند و در برخی مواقع آلارم نیز دارند. بنابراین طبیعی است که کمی گران تر از درب های ضد سرقت کلاسیک باشند.

درب ضد سرقت CNC

یکی از اصلی ترین ویژگی این گونه درب های ضد سرقت که با نام سوپر راستیک پنل نیز شناخته می شوند، ظاهر ساده اما در عین بسیار شیک آنهاست. در واقع طرح اینگونه درب ها، به درب های کلاسیک نزدیک سات. از دیگر ویژگی های این درب ضد سرقت این است که عایق صوتی و حرارتی نیز هستند. این ویژگی به خاطر پشم سنگ است که در ساختار آن ها به کار رفته است. این درب نیز دارای امکاناتی مثل قفل دیجیتال، آلارم و چشمی نیز هست.

درب ضد سرقت لمینت

همان طور که از نامشان نیز پیداست، این گونه درب ها دارای روکش لمینت هستند و معمولا طرح های CNC و برجسته روی آنها کار می شود. به همین خاطر زیبایی خیلی خوبی دارند و می توانند محیط را بسیار شیک کنند. در واقع به خاطر کامپوزیتی که در ساختار درب ضد سرقت لمینت استفاده شده است، ظاهرشان بسیار مدرن و شیک است و به همین دلیل در دکوراسیون و طراحی مدرن و مینیمال استفاده می شوند. تجهیزات این نوع درب ضد سرقت نیز کامل است و ابزار و یراق با کیفیتی نیز دارد.

درب ضد سرقت لابی و ویلا

یکی از زیباترین درب های ضد سرقت موجود در بازار، درب هایی هستند که به عنوان درب لابی یا ویلا استفاده می شوند و بزرگ تر از درب های معمولی ضد سرقت هستند. در واقع می توان ابعاد این درب ها را با توجه به نیاز سفارش داد. مدل این درب ها به شکل یک لنگه، دو لنگه یا…است. مهم ترین نکته این است که برای ساخت درب های ویلا یا لابی از سری CNC استفاده می شود تا هزینه ی زیادی صرف نگردد.

یکی از معروف ترین قفل هایی که برای درب ضد سرقت به کار میرود، قفل کاله، ساخت کشور ترکیه است که ایمنی بالایی را به همراه می آورد. برای درب های لابی و ویلا معمولا بهتر است از بهترین ابزار و یراق استفاده شود چرا که ایمنی این درب ها بسیار حائز اهمیت است. هم چنین باید اشاره کنیم که می توان امکانات و تجهیزات مختلفی را روی این درب ها قرار داد( مثل آلارم یا قفل دیجیتال و …)

درب ضد سرقت ترموود

اصلی ترین ماده ی به کار رفته در این گونه درب ها، ترموود است که ترکیبی از پلاستیک و چوب است که مقاومت خیلی بالایی دارد. می توان این درب ها را نیز در جاهای متفاوتی به کار برد و در ابعاد مختلفی سفارش داد. جنس ترموود به خاطر شباهتی که به چوب طبیعی دارد، زیبایی منحصر به فردی دارد و می تواند جایگزین خیلی خوبی برای چوب به حساب بیاید.

بیشتر بخوانید : درب ضد سرقت ایرانی

هم چنین باید اشاره کنیم که ترموود مقاومت و استحکام خیلی خوبی دارد و جزو یکی از محصولات پر فروش بازار ایران است.

درب ضد سرقت تاویژ

اگر بخواهیم به یکی از بهترین ویژگی های درب ضد سرقت تاویژ اشاره کنیم، باید بگوییم که تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی دارد. زیبایی این درب باعث شده تا طرفداران زیادی میان خریداران داشته باشد. هم چنین وزن خوب و مناسب این درب ( حدودا 80 کیلوگرم) نیز یکی از خصوصیات مثبتش است. در داخل این درب از نوعی شبکه ی آهنی استفاده شده است که مقاومتش را بیشتر می کند و استحکام آن را بالا می برد. به این ترتیب علاوه بر زیبایی، بحث امنیت را نیز مد نظر قرار داده است و یکی از بهترین درب هایی است که می توانید از بازار ایران تهیه کنید.

درب ضد سرقت باتیس

معمولا برای روکش این درب از چوب درخت راش استفاده می کنند که خود بافت بسیار زیبایی دارد و حسی از طبیعی بودن و صمیمیت را القاء می کند. هم چنین رنگ به کار رفته در روکش این درب، پلی اورتان است که مقاومت خیلی خوبی در برابر عوامل خارجی دارد. استفاده از شبکه های آهنی در سرتاسر این درب نیز لحاظ شده است تا مقاومتش را بالا ببرند.

یکی از اصلی ترین ویژگی های این درب، این است که می توان مدل برجسته ی آن را نیز سفارش داد که بسیار لوکس و جذاب است.

درب ضد سرقت پلازا

این برند نیز نامی آشنا دارد و به خاطر طراحی و رنگ های متنوع آن، جزو زیباترین درب های ضد سرقت به حساب می آید. این مدل را می توان در ابعاد متفاوتی سفارش داد. هم چنین انتخاب طرح و رنگ نیز بر عهده ی خریداران خواهد بود.

زیباترین روکش درب ضد سرقت

همان طور که اشاره کردیم خیلی از درب ها از یک جنس ثابتی ساخته می شوند و تنها تفاوتشان در جنس روکش آن هاست. این روکش ها انواع و اقسام زیادی دارند و می توانید هر یک از آن ها را بسته به سلیقه و نیاز خود سفارش دهید. اما رایج ترین روکش هایی برای درب های ضد سرقت به کار می روند، روکش MDF و روکش PVC هستند. این روکش ها باید ضخامت مشخصی داشته باشند. به عنوان مثال اگر می خواهید از روکش ام دی اف استفاده کنید، باید ضخامت آن حداقل 10 میلی متر باشد.

در واقع خیلی وقت ها اگر ضخامت بیشتر یا کمتر برای ام دی اف در نظر گرفته شود، ممکن است روکش دچار شکستگی شود و انعطاف پذیری خود را از دست بدهد. به این ترتیب دیگر نمی توان آن را جزو زیباترین درب ضد سرقت به حساب آورد.

برای استفاده از روکش ام دی اف، در ابتدا آن را به صورت خام خریداری می کنند و بعد از این که روکش را ساختند، آن را رنگ آمیزی می کنند. البته این احتمال نیز وجود دارد که برخی از شرکت های تولید کننده درب های ضد سرقت، برای روکش کردن این درب ها، از ام دی اف های آماده و رنگ شده استفاده کنند.

بیتر بخوانید : خرید درب پلی وود

اگر بخواهیم یکی از روکش های ضعیف و نسبتا بی کیفیت را نام ببریم باید به روکش پی وی سی اشاره کنیم که اگر به عنوان آخرین لایه از روکش درب ضد سرقت استفاده شود، کیفیت درب را پایین تر نیز می آورد. این روکش ها به خاطر عدم مقاومت کافی در برابر رطوبت، خیلی زود طبله می کنند و کیفیت اولیه ی خود را از دست می دهند. هم چنین مقاومت این گونه روکش ها در برابر آفتاب نیز پایین است و خیلی زود رنگ خود را از دست می دهند و از ظاهر می افتند.

به همین دلیل است که قیمت این روکش ها ارزان تر است و معمولا در جاهای کم اهمیت تری از آنها استفاده می شود.

در ضمن ظرافت روکش پی وی سی از ام دی اف خیلی کمتر است. به عنوان مثال اگر به محل برش آن دست بزنید، متوجه زبری آن خواهید شد.

اما به طور کلی، تنوع این محصول بالاست و می توانید درب های ضد سرقت با روکش پی وی سی را با رنگ ها و طرح های زیبای مختلفی تهیه کنید.

زوار درزگیر درب ضد سرقت

یکی از اصلی ترین تجهیزاتی که هر درب ضد سرقتی باید داشته باشد، زوار درزگیر است که از ورود حشرات و البته آلودگی ها به داخل محیط جلوگیری می کند. برخی از این زوار ها را به روی چارچوب درب به صورت سرتاسری کار می کنند. یکی از اصلی ترین مشکلات این گونه زوارها این است که به هنگام باز و بسته کردن درب، مزاحمت ایجاد می کنند و بعد از مدتی فرسوده می شوند و امکان تعویض آن ها هم وجود ندارد. بهترین مدل زوارهای درب ضد سرقت، زوار هایی هستند که روی لنگه ی درب قرار دارند.

بهترین ورق فلزی داخل درب ضد سرقت

یکی دیگر از مهم ترین و شاید اصلی ترین تجهیزات به کار رفته در درب ضد سرقت، ورق فلزی ای است که درون ساختار درب وجود دارد. این ورق بسیار حائز اهمیت است چرا که مقاومت درب در برابر ضربه و دیلم را بیشتر می کند. خیلی از درب های ضد سرقت بی کیفیت و نامرغوب در واقع اصلا چنین ورقی را ندارند. به همین خاطر اصلا نمی توان نام درب ضد سرقت و ایمن را روی آن ها گذاشت.

بیشتر بخوانید : درب ضد سرقت فلزی 

برای این که تشخیص بدهید درب ضد سرقت مورد نظر شما دارای ورق فلزی است یا خیر، می توانید با مشت، ضربه های خفیفی به بخش هایی از درب بزنید. اگر صدای پوکی داد می توانید اطمینان داشته باشید که این درب، دارای ورقه ی فلزی نیست. اما اگر صدای توپُر بودن داد، می توانید با خیالی آسوده آن را خریداری کنید.

یکی از بهترین جاها برای خرید زیباترین درب های ضد سرقت، شباک صنعت است. این وب سایت با بیش از یک دهه سابقه و فعالیت در امر فروش درب و پنجره می تواند بهترین انتخاب شما باشد. شما می توانید بهترین درب های ضد سرقت را در انواع و اقسام از این وب سایت تهیه کنید.

همکاران ما در شباک صنعت، آماده ی پاسخگویی به تمام سوالات شما در رابطه با خرید درب ضد سرقت هستند. شما می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید یا خرید آنلاین داشته باشید.

در نهایت امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد.